Dimecres 12 de setembre, primer dia del Mercat de Música Viva de Vic, les necessitats de programadors públics i tècnics municipals seran el fil conductor de la jornada que tindrà lloc de 10.30 a 19.00 i que combinarà els showcases de 30 minuts a l’Auditori Joaquim Maideu amb els pitchings de les companyies a l’Aula MV.
Al llarg del dia els acreditats podran escoltar els directes de The Sey Sisters (11.00-11.30), Mar Vilaseca (12.30-13.00), Ivette Nadal (13.45-14.15), Maruja Limón (16.00-16.30) i The Black Barbies (17.15-17.45).
Els pitchings es distribuiran en tres blocs d’uns 30 minuts. El primer arrencarà a les 12.00 amb la participació de 7sis Produccions, Produccions Submarines, Petit Indie, RGB Music, Ivette Nadal i Luup Records. A les 13.05 serà el torn de HFMN Crew, Propaganda pel Fet, Fundació Jordi Savall, Fundació Privada Taller de Músics, Barcelona Animació i Batall Produccions. A la tarda, presentaran els seus projectes Maruja Limón, Aina Pociello Management, Xabi SF, Miquel Vilella, Cooncert.com i ARC. Serà a les 16.35.
El Mercat de Música Viva de Vic és el principal mercat de música a Catalunya i pol de contractació de la música en directe, amb un impacte econòmic de 3,6 milions d’euros, segons dades definitives de l’estudi anual corresponent a 2016 realitzat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). La previsió per l’edició de 2017 s’espera que sigui superior a aquesta xifra rècord després que el MMVV hagi aconseguit reunir entitats amb una capacitat de compra de 48.490.826€, xifra notablement superior als 43.285.233€ de 2016. Això ja s’ha traslladat a la contractació generada només durant els dies de mercat, que és de quasi 3M€ (2.930.607 €). Especialment rellevant és la millora de la capacitat de compra de les entitats públiques, de 23.527.500,00 € en total el 2017 (17.758.558,56 € en l’anterior edició).