L’SDE, en col·laboració amb l’Àrea de Mercats de l’CEC (Catalan Arts) i el Mercat de Música Viva de Vic, us proposa dues jornades formatives adreçades al sector de la música.
Les sessions tenen com a finalitat posar a l’abast de formacions artistes i professionals (especialment a aquells que s’acreditin a l’àrea professional del Mercat de Música Viva de Vic) eines i recursos que els permetin millorar les presentacions de les seves propostes artístiques en un entorn digital no presencial, i alhora entendre, adaptar i millorar el discurs comunicatiu a la nova normalitat.
La proposta s’estructura en dos blocs de continguts que es faran (en línia) en dos dies consecutius: d’una banda la part més tècnica i, de l’altra, la part de comunicació i de projecte.
Dilluns 27 de juliol
10.00 – 11.30 h. La comunicació en temps de post-COVID-19
Què ha canviat en la nostra manera de comunicar-nos? Quina és la comunicació més eficient en la nova normalitat
Com es pot ser notícia als mitjans de comunicació en la nova normalitat (per a molts encara en línia).
Com podem mantenir el contacte amb els nostres públics i enfortir la comunitat.
Noves estratègies en comunicació cultural.
Com podem gestionar els equips en l’online i l’offline
Com podem enfortir la comunicació empàtica i assumir la vulnerabilitat
Sessió d’1 hora de formació i 30 minuts de preguntes
Cristina Salvador, directora de l’agència de comunicació Both
11.30 – 11.40 h. Pausa
11.40 – 13.10 h. Presentacions d’impacte
Qui soc, què faig, per què et pot interessar el meu projecte/espectacle
Missatge: presència d’un missatge únic i clar, amb informació ben estructurada i que aconsegueixi transmetre una idea central.
Creativitat: els recursos i mecanismes utilitzats per fer que el missatge sigui interessant i notable.
Ús del llenguatge: el llenguatge utilitzat en relació amb l’audiència a qui s’adreça la presentació.
Habilitats escèniques: la posada en escena des d’una pantalla (veu, gesticulació, domini escènic, recursos,…)
Persuasió: l’impacte global de la presentació.
Sessió d’1 hora de formació i 30 minuts de preguntes.
Ferran Ramon Cortès. Director de l’Institut 5 Fars: www.5fars.com. Cocreador del model Bridge. Soci fundador de l’Instituto de Comunicación
Dimarts 28 de juliol
10.00 – 13.30 h El vídeo en temps d’streaming
La reproducció de vídeo en continu ha augmentat exponencialment; tant en l’àmbit domèstic, educatiu com professional. La comunicació per vídeo ha passat a ser una necessitat gairebé essencial, voluntària o imposada.
La sessió pretén acostar qualsevol professional del sector de la música, sigui quina sigui la seva disciplina, a les nocions bàsiques per crear i transmetre presentacions en vídeo tenint en compte la nova realitat audiovisual i prioritzant l’enginy per sobre de la tècnica o dels coneixements audiovisuals prèviament adquirits.
Vídeo: enregistrament amb mòbil / càmera web / DSLR / Videocàmera. Velocitat d’obturació, diafragma, ISO, resolució.
Àudio: intern (dispositiu) / extern (micròfon lavaliers / micròfon de veu) XLR – Jack – USB
Maquinari: processador / RAM / targeta gràfica / disc Dur. Aspectes bàsics.
Programari: programari a l’abast. Plataformes. Cerca de recursos.
L’espai d’enregistrament: il·luminació / acústica / elements
Accessoris: trípode, llums, teleprompter (teleapuntador), mixer (mesclador)
Cas pràctic d’enregistrament a temps real amb la col·laboració de l’artista Marina Herlop
Sessió de 3 hores de formació i 30 minuts de preguntes, amb una pausa de 15 minuts
Els requisits mínims recomanables per a la sessió són els següents: disposar d’un ordinador, un dispositiu de captura de vídeo (sigui mòbil, càmera web, DSLR o videocàmera) i connexió a internet.
Rubén Ginestós, director creatiu de Clicksound