El MMVV-MVLab i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya volen donar a conèixer noves possibilitats d’exportació de la música catalana a Europa.
Les jornades professionals tindran lloc el 29 i 30 d’abril al Goethe Institut de Barcelona.
Entre els ponents hi ha responsables i directors de festivals de renom d’Alemanya com Berlin Music Week, Womex, el Festival Reeperbahn o el Jazzhaus Freiburg.
El Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) continua amb la seva aposta per la internacionalització de la música catalana, més enllà dels dies del Mercat. Així, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat, organitza unes jornades formatives els propers 29 i 30 d’abril al Goethe Institut de Barcelona amb l’objectiu de facilitar als professionals de la indústria musical catalana l’accés al mercat alemany.
Les jornades volen proporcionar claus d’entrada al circuit musical d’Alemanya a les empreses de management, directors de sales, festivals i espais públics, bookers, agents i promotors catalans.
Aquesta és la segona edició d’unes jornades d’accés als mercats internacionals que l’any passat es van centrar en França. L’edició passada va tenir una molt bona rebuda de part dels més de 120 professionals assistents, que van valorar molt positivament els esforços fets pel Mercat per facilitar l’exportació de la música catalana a Europa.
Un grup de ponents estrella
El Mercat de Música Viva de Vic ha convocat a diferents agents de la indústria musical d’Alemanya per a què expliquin de primera mà les seves experiències i exigències professionals. D’aquesta manera, el dimarts 29 es celebraran tres taules rodones:
La primera taula rodona tindrà com a protagonistes els representants de grans festivals i fires d’Alemanya. Entre ells, Paul Cheetham, responsable Relacions Internacionals del Berlin Music Week; Detleft Schwarte Director del congrés del Festival Reeperbahn; Frank Klaffs, CEO de Womex i Rosita Kuerbis, directora del International Matchmaking Events.
En la segona s’abordaran les expectatives dels programadors alemanys pel que fa a les seves sales i festivals. Representants del Festival Stimmen, del Muffathalle Munich, del Tollhaus Karlsruhe i del Jazzhaus Friburg parlaran sobre allò que busquen en els grups estrangers que actuen en el marc del seus esdeveniments.
Per últim, una darrera taula rodona proporcionarà la visió de les agències de booking i management alemanyes. Fins a cinc representants d’aquestes (F-Cat Productions Gmbh, Solar Penguin, Agents 4 Music-Love & Hate Music, Muttis Booking Büro) explicaran els requisits necessaris per poder treballar en el mercat musical alemany.
Les jornades s’acabaran el dimecres 30 amb una sessió de speed meetings. Aquestes trobades de pocs minuts són una bona oportunitat per a que les empreses catalanes entrin en contacte amb els professionals alemanys.
Podeu inscriure-us i descarregar el programa complet de les jornades al següent enllaç: