El Mercat no és un esdeveniment d’autor. No programem el que ens agrada. Seleccionem els grups en base a uns objectius: oferir programació diversa, de qualitat i atractiva, per a programadors d’aquí i d’allà, promoure la música feta aquí i generar dinàmiques estratègiques a nivell professional. Algunes propostes sabem que poden funcionar a nivell internacional, d’altres són els mateixos mànagers que ens expliquen quins són els plans per als seus grups, el moment en el què estan i el què esperen del Mercat.
He pensat que podia ser interessant i aclaridor fer la dels diferents passos que duem a terme des de l’equip de direcció artística a l’hora d’escollir la programació del Mercat
Programar és una feina a priori agraïda, apassionant i enriquidora. Un honor i una maledicció. Cal vocació, interès, mà esquerra i molta, molta curiositat. Cal imaginar aquella proposta en aquell escenari davant d’aquell públic. Programar implica:
1. Destriar. Una feina feixuga, llarga, que requereix de molta concentració, pocs prejudicis, dosis de valentia i responsabilitat, així com de sensibilitat i sentit comú. En moments de dubte, sempre s’ha de recórrer als criteris de selecció.
2. Descartar. La veritable feina dura del programador del MMVV. El moll de l’ós. La que més costa i compromet. (Estarem deixant de banda un futur èxit? Haurem passat per alt l’artista que creixerà com cap altre l’any que ve?)
3. Disseny de programació. La feina més laboriosa i gratificant. Un “encaje de bolillos” en tota regla. Cal tenir en compte la diversitat d’estils, l’origen i el to de les propostes. És la que es podria allargar més. És la que planteja més dubtes i inseguretats abans de la decisió final.
4. Seleccionar i confirmar. La decisió final. La llum al final del túnel.
Aquí teniu la programació de l’edició d’enguany. Gaudiu-la!
Programació musical del 26è MMVV