La web del MMVV segueix oferint en els propers mesosa professionals i públic bona part dels continguts online estrenats em aquesta edició
Prop de 2000 professionals s’han donat d’alta al web del Mercat i uns 800 acreditats han participat d’una àmplia oferta d’activitats que s’ha dut a terme de manera online del 14 al 18 de setembre
L’esdeveniment ha assolit una àmplia difusió incorporant l’emissió dels concerts a través de les pantalles de diferents mitjans de comunicació, com TVE, RNE i La Xarxa, a banda de les emissions habituals de la CCMA a través del C33 i iCat FM
Fins a 5.000 persones han pogut assistir als concerts presencials de divendres 18 i dissabte 19 en quatre espais diferents de Vic, complint amb totes les mesures sanitàries
El Mercat de Mu?sica Viva de Vic (MMVV) va tancar el passat 19 de setembre una 32a edicio? excepcional que, durant cinc dies, ha ofert a 2.800 professionals una extensa programació de concerts gravats, webinars, pitchingsispeedmeetings. A més, en un context marcat per la crisi sanitària causada per la Covid-19, es van poder celebrar fins a 16 concerts en diferents ubicacions de la ciutat, mantenint així l’objectiu de promoure la música en directe.
El tret de sortida el van donar Maria Arnal i Marcel Bagés, amb un concert gravat en exclusiva pel MMVV en alta qualitat, pre-estrena del seu proper espectacle, i que es va poder veure a través del web del Mercat i del Canal 33, i sentir per iCat FM, el passat diumenge 13 de setembre. En aquest mateix format, un total de 40 artistes han pogut oferir les seves propostes online, tant a professionals del sector com al públic general.
La pàgina web www.mmvv.cat ha rebut prop de 100.000 visites durant la setmana del Mercat.Uns 2.600 usuaris únicshan accedit al’àrea professional del MMVV, en aquests 5 dies, per gaudir de les actuacions enregistrades i de tota l’oferta professional, en una veritable llotja online d’intercanvi sectorial. És important destacar que l’oferta de continguts online segueix viva a través de la plataforma durant els propers mesos, tant per a públic com per a professionals, responent així a un dels objectius de dinamització del Mercat d’aquest any de fer front a un context excepcional de pandèmia.
+ Mercat
Enguany, les activitats adreçades als professionals s’han fet de forma virtual. Hi ha hagut un total de 400 speedmeetings, i set sessions de pitchings en les quals han participat 104 empresesi més de 800 professionals acreditats. A banda d’això, hi ha hagut un gran nombre de webinars que han combinat sessions de gran format amb altres més reduïdes on s’ha pogut interactuar de manera fluida amb els participants, i de les quals han sorgit idees, reflexions i iniciatives importants pel sector. Així, el Mercat ha donat treva a la complexa situació en què es troben la majoria de professionals de la música. El material que s’ha generat durant les activitats professionals continuarà disponible durant un any a l’apartat professional del web del Mercat.
A nivell internacional, el MMVV ha col·laborat amb associacions i institucions com l’INAMU (Instituto Nacional de Música Argentina) o l’Institut Ramon Llull, amb qui ha organitzat reunions amb programadors de Forum of WorldWide Music Festivals, així com amb programadors de Live Europe, l’associació europea de sales de música en directe. També s’ha fet un webinar amb els quatre Mercats que formen part d’ADIMI (Asociación para el Desarollo de la Industria Musical Iberoamericana): FIMPRO (Mèxic), IMESUR (Xile), CIRCULART (Colòmbia) i MAPAS (Espanya). També s’ha mantingut la col·laboració amb Cases de la Música, Taller de Músics, Esmuc, ARC, APECAT i ASSAC.
+ Estrenes
Un any més, s’ha ofert una programació? singular, diversa i per a tot tipus d’espectadors, pensant tant en el programador públic com en el privat.En un any d’inevitables limitacions, s’ha prioritzat la presentació de nous treballs i els concerts enregistrats en exclusiva pel Mercat de Música Viva de Vic, durant l’estiu a L’Atlàntida, s’han estrenat per primera vegada entre el 14 i el 18 de setembre a través del web del MMVV.
Els professionals i el públic general, poden seguir gaudint de tots els concerts, ja que es mantenen al web www.mmvv.cat durant tot un any. A banda d’artistes catalans, la programació online també compta amb propostes d’Extremadura, Andalusia, Galícia, Balears i Comunitat Valenciana.
+ Pantalles
Un dels objectius estratègics d’aquest Mercat online, va ser des d’un primer planteig que la proposta artística assolís la màxima audiència i espais de difusió, atenent sobretot a la seva principal raó de ser: un servei públic destinat a ser plataforma de presentació de nous treballs pel sector musical i dirigit sobretot a professionals. Gràcies a les complicitats establertes amb la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) s’han pogut veure i escoltar un bon nombre de concerts a través del Canal 33 i Icat FM. A aquesta oferta s’han sumat RTVE, a través de TVE i RNE (Ràdio 4 i Ràdio 3), a més de La Xarxa i El 9TV, els quals han fet a més la producció audiovisual en directe dels concerts en espais públics del cap de setmana.
La principal fita d’aquest pla de difusió ha estat la inauguració per primera vegada d’un MMVV a través de TVC. En total, hores d’ara, més de 30.000 espectadors han seguit el conjunt de 8 concerts del MMVV al C33.
+ Música
El MMVV va tancar-sefinalment amb una programació de concerts presencials en diferents espais de Vic: l’exterior de l’Atlàntida, el Parc Jaume Balmes, la Bassa dels Hermanos i la Plaça dels Màrtirs. Actuacions que han atès en tot moment les mesures de seguretat sanitària i distanciament social establertes i les qual van congregar més de 5000 persones que han pogut gaudir dels concerts de Ginestà, Pau Vallvé, Blaumut i Gemma Humet, entre d’altres. Per als més petits, hi ha hagut els concerts d’El Pot Petit i Reggae per xics.