- Gairebé 70 actuacions, 8 escenaris diferents i una xifra de públic que s’estima superior als 110.000 espectadors gràcies al bon temps
- Eficiència en la part professional amb gairebé 800 micro-reunions als speed meetings i més de 800 professionals inscrits
Música per descobrir i fer girar a l’MVLab
“Les propostes escollides per la direcció artística a l’MVLab continuen – diu Marc Lloret, director artístic del Mercat – amb la línia iniciada l’any passat de primar el risc, diversificació i rigor artístic i singularitat”.
Lloret afirma que la línia de la direcció artística respon als objectius estratègics del Mercat. Es prioritza a l’MVLab apostes de risc, per facilitar als programadors la descoberta de nous talents com ZA!, Reinaldo i Clara o Mates Mates i de propostes innovadores, com ho han estat en aquest mercat o les de Col·lectiu Brossa amb Falsa Alarma i el Réquiem de Raül Fernández (Refree) i Enric Montefusco (Standstill).
Es valoren aquelles propostes d’espectacles amb capacitat d’elaborar un univers temàtic i musical dotat de personalitat i amb caràcter propi. Alguns exemples en aquest Mercat han estat Coetus amb Eliseo Parra o Addictive TV.
Aquesta edició hem tornat a tenir veus que aconsegueixen seduir el públic des del primer instant com són Mayte Martín, Lula Pena, Maïa Vidal i La Negra.
I també hi ha hagut propostes, amb vocació d’arribar a un públic més ampli com són Antònia Font, Zenet, Lenacay i Prats.
Finalment, a la part de l’MVLab es consoliden les propostes internacionals. Aquesta edició cal destacar les col·laboracions amb Minas Gerais a Brasil i el projecte de coproducció entre Jeon Ga Ak Hoe (Corea) i el Taller de Músics, amb el títol Pansori meets Flamenco. A més de les actuacions de l’orquestra internacional de Vetex, Lean Left, Rebecca Gates i el grup Erevan Tusk que la direcció artística del Mercat va descobrir al Festival MaMa de París amb qui el Mercat té un acord de col·laboració.
S’ha de destacar finalment la nova aposta del Mercat pel suport a la creació musical amb el premi Puig-Porret, enguany atorga a Maria Coma i el seu projecte Celesta.
Nits temàtiques al Sucre i celebració multitudinària a la Plaça Major
El Sucre amb consolida les nits temàtiques. Aquest any la nit de dijous amb rock amb elements electrònics, divendres amb fusions urbanes i rumba, i avui dissabte amb rap i hip-hop, han tingut molt bona acceptació.
La Plaça Major compleix amb la funció de concert gratuït per a grans audiències que ajuden a consolidar artistes del panorama català com aquest any són Els Catarres i Txarango; concerts de celebració multitudinària com La Pegatina o Love of Lesbian, sense deixar mai de banda propostes menys conegudes com El Puchero del Hortelano i L.A.
Gràcies al bon temps, s’estima que se superarà la xifra de públic
de l’any passat de 110.000 persones.
L’MVLab ha assolit l’objectiu d’eficiència fixat
Marc Lloret considera que l’objectiu de cerca de l’eficiència que l’equip del Mercat s’havia fixat s’ha assolit. S’han doblat les reunions de venda i generació de negocis amb gairebé 800 micro-reunions als speed meetings. S’ha superat la xifra de 800 professionals (gairebé 200 periodistes) amb una creixent presència internacional, i – amb una aposta per punts de trobada més petits i assequibles, fugint del clàssic estand i afavorint la proximitat – s’ha augmentat el nombre d’empreses que han apostat pel Mercat com a espai d’exhibició (49).
Més de 800 professionals de més de 650 entitats diferents s’han acreditat al Mercat de Música Viva de Vic, que es consolida com a espai de trobada i hub de negoci per al sector musical. Com cada any, Vic ha comptat amb la presència de professionals internacionals. Enguany provinents de països com Alemanya, Anglaterra, Argentina, Àustria, Bèlgica, Brasil, Canadà, Corea, Costa Rica, Dinamarca, França, Holanda, Itàlia, Japó, Perú, Portugal, Suècia, EUA i Xina. De l’Estat espanyol, les comunitats amb més professionals assistents han estat: Madrid, Euskadi, Andalusia i Galícia.
Mercat com a hub del sector musical
Així mateix, pel que fa al món de les idees s’han dut a terme al Mercat iniciatives col·lectives de sector molt rellevants. Vic es consolida com el Hub de la indústria musical espanyola i punt de trobada obligat per als professionals del sector.
Gairebé una quinzena d’activitats professionals han tingut lloc en el marc del Mercat. Jornades professionals d’entitats com l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona, de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC), de l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers (ARC) o del Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC, l’assemblea de la Federación de Profesionales de la Industria Musical de España, reunions de La Red o l’Associació europea de Sales i Festivals europeus, recepcions de les Cases de la Música o del Govern d’Euskadi, la IV Trobada de Festivals Literaris, la presentació de l’Acadèmia de la Música i del nou Registre català d’entitats de gestió de drets de propietat intel·lectual. També hi ha hagut una acció reivindicativa contra l’augment de l’IVA cultural.